ZADÁNÍ

Vytvořit komplexní komunikační koncept pro občany Prahy 10, kterým by se podařilo vysvětlit způsob využívání participativního rozpočtu pro občanské projekty, provést autory projektů celým procesem a zapojit širokou veřejnost do hlasování o projekty, které se budou finálně realizovat.

REALIZACE

Název „Moje stopa“, označující výsledek projektu pro občana MČ = městská část zafinancuje jeho nápad na zvelebení veřejných prostor Prahy 10. Přihlásit je možné projekt v realizačním objemu až do jednoho milionu korun. Celkově vyděluje MČ Praha 10 na občanské projekty 5.000.000 Kč ročně.

Projekt provází jednoduché barevné schema, které ho rozděluje na potřebné fáze (sběr návrhů, veřejná prezentace návrhů, hlasování, vyhodnocování, realizace). Ať se pohybujeme v jakékoliv barevné fázi, projekt si drží jednotnou vizuální linku.

Odstartovali jsme tiskovou konferencí. V prvním roce jsme definovali a následně ověřili funkční komunikační kanály. Maximálně jsme využili reklamní nosiče v majetku MČ, e-mailovou databázi zájemců o dění na Praze 10 online komunikaci.

VÝSLEDKY

V pilotním ročníku projektu Moje stopa vyhrálo 7 návrhů. Hlasováním, které proběhlo v hlasovací aplikaci společnosti Demokracie 2.1, rozhodla veřejnost na Praze 10 o tom, jaké návrhy z 33 hlasovatelných budou realizovány. Více jak 5000 hlasujících tak určilo způsob, jak bude proinvestována částka 5 milonů korun, které radnice MČ Praha 10 vyčlenila v roce 2015 na tzv. participativní rozpočet.

Výsledky – ale hlavně zájem obyvatel a jejich pozitivní reakce předčily očekávání MČ. My jsme byli potěšeni tím, nakolik se nám podařilo přetlumočit poměrně složité téma.